30 Temmuz 2012 Pazartesi

Olimpiyatlardan Tiksiniyorum 2

Olimpiyatlardan Tiksiniyorum 1 çok büyük yankı uyandırdı. Okurlarımdan mektup ve faks yağdı adeta. O kadar da dedim "Arkadaşlar, dijital çağda yaşıyoruz amk. Mail at, tweet at; mektup mu faks mı kaldı?" Ama dinlemiyorlar. Hepsi Ece Erken ve Klip 99'un suçu.

Her neyse, geçen yazıda nerede kalmıştık Busecim? 3. maddede mi? Teşekkürler Busecim. Yine en öne oturmuşsun, yine YARRAK desem not alacak gibi bakıyorsun gözümün içine içine. Tezcanlılığına kurban Busecim.

3- Olimpiyatlar Yüzünden Kafamız Ambele Oluyor: 
Arkadaş, tamam çok büyük organizasyon falan da, niye 5000 tane sporu aynı anda yaptırıyorsunuz? Bir yandan kürek yarışı izlerken hoop birden masa tenisine geçmişiz, derken bir de bakıyoruz eskrimde kılıçlar sallanıyor. Malumunuz, yaz üç aydan oluşan bir mevsim. Atıyorum, deyin ki; okçular, masa tenisçileri, atletizmciler Haziran'da gelsin, voleybolcular Temmuz başı gibi gelsin. Koca bir yaz dururken neden bütün oyunlar iki-üç haftada oynanıyor? Yazık değil mi lan bize? 4 yaşındaki kuzenim Sırıkla Yüksek Masa Tenisi 4 X 100m Karışık Bayrak Yarışı diye bir spor olduğunu zannederek büyüyor. Ben bu çocuğa Neslihan Darnel'in Judocu olmadığını nasıl açıklayacağım?

4-Kahpe Bizans Neden En Önde Yürüyor?:
Her açılış töreninde ülkeler bayraklarıyla birlikte geçiş yapıyor, fakat ne hikmetse kahpe Yunanlar hep en önde yürüyor. Neymiş efendim OLİMPİYATLAR YUNANİSTAN'DAN ÇIKMIŞ. Bana ne? Madem sizden çıktı, muhafaza etseydiniz kardeşim. Kendi içinizde yarışaydınız. Ona da hayır. Sen önce ekonomine bak Pipis Efendi! Spor senin neyine? Ayrıca yüzmede nasıl hala madalya alamıyorsunuz? O kadar denize döktük sizi HAHAHAYT.

Neyse Pipis'i rahat bırakıyorum. Size dönüyorum. Bu açılış törenlerinde ülkeler SÖZÜM ONA Yunanistan'dan sonra alfabetik olarak yürüyorlar. Peki dostlarım, sorarım size neden ezeli müttefikimiz Almanya A ile başlamasına rağmen G harfi ile birlikte yürüyor? Çünkü bizi rencide etmek için öyle bir yola başvurmuşlar. Hadi biz T ile başlıyoruz, zaten baştan kaybettik ama müttefikimizi de böylelikle hiçe sayıyorlar.

5-Bizi Barbar Gibi Göstermeye Çalışıyorlar:
Olimpiyatta 50 tane spor varsa bunların bir bölümü adeta zerafet, asalet kokarken diğer bir bölümünün sporcuları ise adeta "BAĞA MI DİDİN?" der gibi duran adamlar/kadınlar tarafından yapılıyor. Mesela aletli jimnastiği ele alalım. Denge tahtasını, asimetrik paraleli, yüzmeyi düşünün. Hepsi adeta birer Yunan Tanrısı. Bakın ben Yunanları sevmem ama sonuçta tanrılarına saygı duyarım. Oruç tutmayana da saygı duyarım, iftara iki saat kalana kadar.

Ama bir de bizim başarılı olduğumuz sporlara bakar mısınız değerli okuyucular? Güreş, halter, boks, judo, tekvando... Olimpiyat komitesi resmen bize "Vay ayılar vay." demiyor da ne yapıyor? Ayrıca dostluk, barış vaat eden bir organizasyonda neden bu tarz sporlar yer alır ki? Cevap çok basit, milli duygularımızla oynamak, "Siz anca böyle kavga edersiniz amk." demek ve bizi rencide etmek için. Elin Jamaikalısı 100m koşsun, Çinlisi Masa Tenisinde şov yapsın, biz anca hölölölö diye adamlara dalalım.

6-TRT Spikerleri: 
Buna herhangi bir açıklama yazmam bile gereksiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder