11 Haziran 2012 Pazartesi

Yuro 2012 Grup Analizleri: A GRUBU

Euro 2012 başlayalı üç gün olmuş, ancak ben yeni fark ettim. Yazı İşleri Müdürü aradı, "Serdar oğlum mal mısın? Niye yazı yazmıyorsun lan? Grup analizi falan yapsana." deyince silkelenerek kendime geldim... İsterseniz gruplardaki takımları tanıyalım. İstemezseniz de siteden çıkın kardeşim. Tohumunuza para mı saydım?

A GRUBU

Öncelikle şunu belirtlemeliyim ki bir turnuvada en sevdiğim grup A grubudur. Çünkü ilk maçları A grubundaki takımlar oynar. C grupları genelde yavşak olur. Ayrıca ben de övünmek gibi olmasın ama A RH + kan grubunda bir insan olarak bu gruba kendimi çok yakın hissediyorum. Umarım şampiyon A grubundan çıkar. A grubundaki takımlar şunlar:

Konuyla alakasız fotoğraf
POLONYA
Turnuvaya ev sahibi kontenjanından katılan Polonya, Almanların Fransızların "Hoff Avrupa'nın köylüleri bunlar yea :/" aşağılamalarından sıyrılmak için tarihi bir fırsat yakaladı. Ayrıca ülkemizde de bitmek bilmeyen Polonyalı Mendil şakasının sona ermesi için Euro 2012 iyi bir fırsat olabilir. Polonya genelde defansif ve kontra atağa dayalı bir futbol oynuyor. Desem de siz inanmayın. Hiçbir maçlarını izlemedim. Bana ne abi elalemin Polonyasından? Lewandovski var bak, o iyi adam. Bi de Sivassporlu Cindy. Pardon, Kamil Grosicki. Bence gruptan çıkamazlar.



RUSYA
Rus futbolu adım adım ileri gidiyor. Euro 2012'de "Her Şey Dahil" sistemi olduğunu duyan Ruslar da katılmadan edememişler. Rusya iyi top oynuyor Yalçıncım. Etkili oyuncuları var. Ama etkisiz oyuncuları da var. Mesela 3. kalecileri Anton Shunin. Turnuva boyunca en ufak bir katkısı olursa, oyuna en ufak bir etkisi olursa buradan söz veriyorum, bu blogu kapatırım. Şerefsiz Shunin. Yattığın yerden para alıyorsun şerefsiz. Her neyse. Bence Rusya da gruptan çıkamaz.

ÇEK CUMHURİYETİ
Slovakya ile dostça ayrıldıktan sonra ara sıra mesajlaşan, ancak yine de geri dönmeyen Çek Cumhuriyeti, eski şaşalı günlerini mumla arıyor. Ahahah ulan ülkenin 19 senelik tarihi var, ne eski günü? Neyse, Jan Koller futbolu bıraktıktan sonra Çeklerde de Hakan Şükür tipi çağdaş forvet eksikliği doğdu tabi ki. Uzun boylu, pres yapan, ısıran, kemiren, havan toplarında etkili bir forvet sıkıntısı çekiyorlar. Ayrıca Nedved, Poborski filan. Bunlar önemli adamlardı. Yazık oldu. En etkili oyuncuları kalecileri Petr Cech, ki Nihat da 2008'de ayarını kaydırdıydı onun. Bence Çek Cumhuriyeti gruptan çıkamaz.

YUNANİSTAN
Baklavamızı, kahvemizi, horonumuzu sahiplenen hain Yunanlar şimdi de futbolumuzu sahiplenmiş durumdalar. En önemli eksikleri Fedon ve Nilgün Belgün. Otto Rehagel döneminde Avrupa Şampiyonu olarak otoriteleri hayrete düşüren Yunanistan bu sefer sürpriz yapamayacak gibi gözüküyor. Ayrıca şaşıran otorite de pek acayip. Madem otoritesin niye şaşırıyorsun amk? Bu işlere hakim olman lazım senin babuş. Mesela ben Hıncal Uluç'un 40 senedir hiç şaşırdığını görmedim. Ne olursa olsun "Ben demiştim." diyor adam. Helal olsun. Dünya futboluna böyle otoriteler lazım.. Bence Yunanistan gruptan çıkamaz.

A grubu böylelikle bitmiş oldu. Özetle bu gruptan hiçbir takımın çıkabileceğine inanmıyorum. Hepsi grupta kalacaklar. Unutulmuş, örselenmiş, gurur çiğnenmiş, mağrur... Beter olsunlar.

1 yorum: