24 Mayıs 2012 Perşembe

Motosiklet Günlükleri - 1

Dostum motosiklet demişsin ama bu chopper... 
Orhan'la daha önce kararlaştırdığımız üzere pazar sabahı buluştuk. Her şey planlandığımız gibi görünüyordu; fakat aniden başlayan yağmur biraz keyifleri kaçırmıştı. Hatta Orhan "Hacı boşver, haftaya gideriz yea." dedi. Ama ben oldukça kararlıydım. Gerçek bir motosiklet tutkunu asla yolundan dönmemeliydi. Nihayetinde yola çıktık.

Yüzümüze vuran hava ve yağmur damlaları... Altımızdan akıp giden yol... Kulağa ninni gibi gelen motor sesleri... Ve benim bunları düşünürken kafamda kurduğum birbirinden kötü devrik cümleler... Hepsi bana yaşadığımı hissettiriyordu. Kafamda bu düşünceler varken birden bire daha dünyevi dertler aklıma geldi ve "Hasstr lan telefonu unuttuk galiba." diye düşünerek iki elimle ceplerimi yokladım. Az kalsın motordan düşüyordum. Telefonu unutmamıştım. Daha sonra tekrar "Amanın motorculuk ne kadar da süper.." temalı düşüncelere daldım.

Yaklaşık 150 km yol yaptıktan sonra bir köy çeşmesine rastlayıp durduk. Kaskımın içi adeta eşek ölüsü gibi kokuyordu, yüzümü ve saçlarımı yıkasam hiç de fena olmayacaktı. Ayrıca da biz motorcular köy çeşmesi gördük mü dayanamaz dururduk. Adam oraya iki fatiha okunsun diye hayrat yapmıştı, ama biz serserilik peşinde koşarken mola verip ihtiyacımızı görmüştük. Kadim dostum Orhan "Keşke mangal alsaydık, bak çeşme de var ne güzel.." dedi. Orhan ne kadar motorcu da olsa içindeki piknikçi ruhu asla öldürmemişti.

Bir 50-60 km daha yol yaparak ilk durağımız olan Sarırencır Köyü'ne gelmiştik. Köy halkı çok misafirperverdi, demek isterdim. Açıkçası ortada bir halk göremiyorduk. Köy meydanına çıktık. On çocuk, beşerli iki takıma ayrılmak suretiyle maç yapıyorlardı. İçimdeki mahalle abisine engel olamayarak "Huoop at bakim gülüm!" diyerek el ettim. Atmadılar. Ancak daha sonra top benim olduğum tarafa kendiliğinden geldi. Kesme bir vuruş yapayım derken topa yanlışlıkla çok sert vurarak topu bayağı bir uzağa yolladım. Bizi dövmek üzere koşmaya başladılar ancak benim 250cc'lik bebeğimle kapışamayacakları aşikardı. (DEVAM EDECEK)



Sarırencır Köyü kadınlarının geleneksel kıyafeti

3 yorum: